יום שני, 8 במרץ 2010

דיאטה ותזונה נכונה

מחפשים מידע על דיאטה ותזונה נכונה? כל מה שרציתם לדעת על דיאטה ותזונה נכונה.

אין ספק שאחד הנושאים החשובים ביותר בחייו של כל האדם הוא נושא האוכל. שמירה על תזונה ודיאטה נכונה היא משהו שמעניין כל אחד הרי. אין הרבה נושאים שמשותפים לכל בני האדם - ולכל אחד יש תחומי עניין משלו, אבל נושא הדיאטה והתזונה הנכונה משותף לכולנו.

במשך מיליוני שנים - המשמעות של תזונה ודיאטה נכונה בעבור בני האדם היתה פשוטה. להשיג מספיק מזון כדי לשרוד. למרבה הצער, גם כיום יש מאות מיליוני בני אדם שבשבילם תזונה וידאטה נכונה היא קודם כל להשיג מה לאכול ומה לשתות כדי לא למות מרעב. כל זאת כאשר במדינות השפע, אנשים סובלים מעודף משקל גדול.

אז מהי בעצם תזונה ודיאטה נכונה? אין על כך תשובה אחת ברורה. תלוי את מי שואלים. ישנן פילוסופיות שונות בתחום התזונה והדיאטה הנכונה. יש את הפילוסופיה המדעית המערבית, שגם היא משתנה מדי פעם, יש פילוסופיה הודית לתזונה ודיאטנה נכונה, יש פילוסופיה סינית לתזונה ודיאטה נכונה, ויש כמובן מסורות עממיות שונות.

כל אחד מאיתנו גדל מצד אחד על מה שהנחילו לו הסביבה והוריו כמדריך לתזונה ולדיאטה נכונה, אבל מושפע מהר מאוד מגורמים חיצונים כמו פרסומות של חברות מזון, מסעדות, סרטים וכו'. גם שפע המחקרים המדעיים השונים והפילוסופיות השונות לא מקל. אז מה עושים?

ובכן - הדר החשוב ביותר הוא ללמוד, לקרוא, ולהקשיב לעצמך. בסופו של דבר, לכל אחד יש תזונה וידאטה שמתאימה לו ולאמנות חיייו. יש לא מעט אנשים למשל שמעדיפים לאכול טוב והרבה ולהיות בעלי עודף משקל -אפילו אם זה לא יהיה בריא, כי מבחינתם ההנאה מהחיים ומהאוכל חשובה להם יותר. זו פילוסופיית חיים לגיטימית. מה שחשוב זה לדעת מה ההשלכות של כל בחירה שאתם עושים, ולהבין בנושא. לדעתי מה הם אבות המזון, להרגיש וללמוד איך תשונה שונה משפיע על ההרגשה שלכם, על מצב הרוח שלכם, על השינה שלכם, ולהשתדל לבחטור לעצמם משלל המידע הקיים את התזונה והדיאטה הנכונה עבורכם. ושיהיה בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה