יום שני, 29 במרץ 2010

צום מיצים

רוצים לעשות צום מיצים? מחפשים מידע על צום מיצים? הגעתם למקום הנכון!

בשנים האחרונות פשט בארץ טרנד חדש - צום מיצים. למען האמת - צום מיצים ידוע מזה אלפי שנים כסוג של תקופה. אפילו היפוקרטס, שעל שמו קרויה שבועת הרופאים, הטיף לשימוש בצום מיצים ואמר שצום מיצים מביא את הגוף להארה עצמית.

בתור יהודים כולנו יודעים שיש ביהדות הרבה צומות (לא כולל שתיה אמנם). הצום נחשב לדרך ידועה לניקוי וטיהור הגוף. גם בצום מיצים מרגישים רבים התעלות, קלילות, בהירות מחשבה וכן'.

גיום נהוג לעשות צום מיצים בצורה מפוקחת בבתי מרפא. יש לא מעט בתי מרפא שמציעים סדנאות של צום מיצים - כולל לעתים ום של שבוע (או יותר) - שנועד לטהר את הגוף והנשמה.

חשוב לדכת - בגלל בגלל שמיץ טהור מכיל מעט מאוד סיבים, לעתים נעשה שימוש בזמן צום מיצים בחוקן כדי לנקות את הגוף ולמוע עצירות.

לצום מיצים יש חסידים רבים אבל גם מתנגדים. לדברי רופאים רבים צום מיצים לא מזיק, אבל גם לא מועיל. לדבריהם רעיון ניקוי הרעלים הוא המצאה שיווקית בלבד

התומכים בצום מיצים טוענים לעומת זאת שמדובר ביאטה לנפש ולגוף - דרך ריפוי עתיקת יומין, המומלצת לא רק למטרת בריאות, טיהור הגוף וריפוי מחלות, אלא גם ליצירת תחושת צלילות והתעלות רוחנית.


התומכים בצום אומרים שבמהלך הצום הגוף מבצע אתחול מחדש - RESET -  לכל מערכות הגוף, שהצום מאפשר לנו לחוות חופש אמיתי מכל תשוקות הגוף, הוא מאפשר לנו להתחבר למקום חדש ולא מוכר ולחוות את תחושת החופש הזו גם בחיי היומיום.





מבחינת הגוף - התומכים בצום המיצים אומרים שהוא לא גורם למחסורים תזונתיים של הגוף, מאחר שהמיצים עשירים בויטמינים ומינרלים הנספגים ישירות למחזור הדם ומספקים לגוף אנרגיה.



מה בעצם כולל צום המיצים? בדרך כלל צום מיצים מבוסס על ירקות ופירות אורגניים בלבד.



צחשוב לדעת שבמקרים של תת משקל, הריון וסיבוכים רפואיים מסויימים צום יכול להיות מסוכן ובכל מקרה חשוב לצום בפיקוח רפואי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה