יום חמישי, 6 ביוני 2013

תפריט דיאטה




מחפשים תפריט דיאטה? הגעתם אל המקום הנכון. כל מה שרציתם לדעת על תפריט דיאטה.

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך של ירידה במשקל ושל שמירה על משקל תקין הוא בנייה של תפריט דיאטה. התפריט הזה מיועד לעזור לכם לתפקד בצורה הטובה ביותר מצד אחד ולשמור על המשקל התקין שלכם.

כדי לקבוע לכם תפריט דיאטה, מומלץ בהחלט, אם אתם סובלים מבעיות של עודף משקל, להתייעץ עם דיאטנית מוסמכת. היא תוכל להרכיב עבורכם תפריט דיאטה שיתאים לאורח החיים שלכם.

תפריט דיאטה אישי

חשוב להבין, לכל אדם ואדם מתאים תפריט דיאטה שונה. התפריט הזה תלוי בהרבה מאוד פרמטרים. גיל האדם, כמות הפעילות הגופנית שהוא מבצע, המין, הגובה, וכמובן גם הנטייה האישית. את התפריט יש להתאים גם לאורח החיים כדי שיהיה ניתן לעמוד בו ולהמשיך להתבסס עליו לאורך תקופה ארוכה כדי להתמיד בו.

לצד ההתאמה האישית יש עקרונות בסיסיים שכל תפריט דיאטה צריך לעמוד בהם. המזון צריך לספק לנו את כל הצרכים הגופניים שלנו ולכן עליו לכלול שילוב בין חלבונים, שומנים, פחמימות ולספק לנו את כל הויטמינים הדרושים כדי לתפקד היטב.

תפריט דיאטה מומלץ

תפריט דיאטה מומלץ כולל שילוב רב של ירקות בתפריט היומיומי לצד מספר מנות פרי. חשוב לגוון בצבעים שונים של ירקות ופירות כדי לקבל את כל הוויטמינים השונים שאנו זקוקים להם. להן כדאי ומומלץ להוסיף בכל תפריט דיאטה מנות שכוללות בעיקר חלבונים, שיכולים להגיע למשל מבשר ודגים ומגבינות. כדאי מאוד להוסיף גם פחמימות, בעיקר מורכבות, כאלה שנמצאות למשל בלחם מלא, באורז מלא ובקטניות, שכוללות לצד הפחמימות גם חלבונים, ונחשבות למזון בריא במיוחד. לצד זאת חשוב לא להזניח גם צריכה של שומנים במסגרת תפריט דיאטה כשמומלץ לבחור בשומנים בריאים כמו שמן זית או טחינה או שקדים ואגוזים. 

את מספר הקלוריות שיש לצרוך במסגרת של תפריט דיאטה יש להתאים לכל אדם בהתאם למשקל היעד שלו ובהתאם לפעילות היומיומית שלו. הורדה המשקל תורמת מאוד לבריאות, מקלה על זרימת הדם, מסייעת למנוע כאבי גב כאבי ברכיים, משפרת את מצב הרוח ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה