יום שני, 4 בינואר 2010

קבוצות דיאטה

החלטתם לרזות ואתן מחפשות קבוצות דיאטה שיעזרו לכן להתמודד עם המשימה? אתם במקום הנכון!

בארץ פועלות קבוצות דיאטה רבות, בשיטות שונות. כמעט בכל עיר בארץ אפשר למצוא קבוצות דיאטה שונות שפועלות בדרכים שונות.

כללית דיאט

תוכנית הדיאטה של קופת חולים כללית הכוללת מפגש קבוצתי שבועי של 90 דקות, הכולל שקילה, הרצאה ושיחה סביב נושא שבועי הנקבע על ידי המנחה - דיאטנית קלינית מוסמכת. התפריט כולל כ-1,200 קלוריות. במהלך הסדנה מתקיימות גם שתי פגישות עם מדריכת כושר. התוכנית אינה מתייחסת כלל לספירת קלוריות, ובנויה על תפריט אחיד לכל המשתתפים.

שומרי משקל:

תעודת זהות - שומרי משקל

הכשרת המנחות: נשים שעברו תהליך הרזיה ב"שומרי משקל" והוכשרו כמדריכות. הן אמורות להוות מודל להזדהות ולחיקוי. אין דיאטנית קלינית שמלווה את התוכנית.

אופי הפגישה: נשקלים, מקבלים חוברת שבועית ובה טיפים ומתכונים, מקבלים טיפים מהמשתתפים שהצליחו להפחית במשקל באותו שבוע, ודנים באחד הנושאים שהמנחה מעלה.

שקילה/מתן תפריטים: נשקלים ומקבלים חוברת מתכונים והמלצות לתפריטים.

למי זה מתאים? לגברים ולנשים.

כמה זה עולה? פגישה ראשונה ודמי הרשמה: 210 שקל, פגישה שבועית 70 שקל.

היכן מיושמת השיטה? בסניפי שומרי משקל המצויים כמעט בכל הערים בארץ

אילנה רז:

אילנה רז פונה בספר זה אל כל אחד מכם בגובה העיניים, ומגישה לכם מנסיונה ומחייה: תפריטים שבועיים, רעיונות איך להתמודד עם מצבים מוגדרים (כמו חופשות ואירועים משפחתיים), עצות לעת משבר, ושפע של מתכונים טעימים וקלים להכנה - כל אלה כתובים בהומור, בגישה ישירה ובחן רב.
אילנה רז כותבת טור ב`ידיעות אחרונות`:
וספרה הקודם ``הרזים והאמיצים`` היה לרב-מכר.
בספריה כמו בסדנאות ההרזיה שלה - היא נותנת מוטיבציה, תומכת, מעודדת, מוכיחה שזה אפשרי, ושאם תרצו - אין זו אגדה.

ד"ר אריק ויסבורד, מומחה לרפואת אף אוזן גרון מהרצליה שהשתלם בארה"ב במדעי התזונה, מטפל מזה 20 שנה במרפאת ההרזיה שלו בהרצליה, במסלול אישי, בסובלים מהשמנת-יתר. ד"ר ויסבורד גורס כי למרות ששיטת איידלין מפעילה זרוע התנהגותית בתהליך ההרזיה ועושה שימוש רב בכישורים פסיכולוגיים, עדיין אין היא מתייחסת לגורמי ההשמנה האישיים השונים מאדם לאדם.

"אני מאמין שיש לטפל בבעלי עודף משקל רק באופן אישי ועל-פי פרופיל מיוחד של כל אחד באופן ממוקד", אומר ד"ר ויסבורד. "אמנם בתהליך הקבוצתי יש חמימות ותמיכה סוחפת, אבל למסלול האישי אין תחליף. חשובה מאוד גם הכימיה בין המטפל למטופל והקירבה האישית. להשמנה גורמים מולטי-פקטוריאליים ודרוש מטפל שיבין רפואה כדי לאתר בעיות הורמונליות, יתר לחץ-דם, סכרת ופעילות לא מאוזנת של הבלוטות. הדיאטה שאני מבכר לעולם אינה קלורית (כל אחד מפרק אחרת את המזון) וניתן לאכול בה סוגי מזון רבים ללא הגבלה. המעקב והביקורת, לאורך חודשים ושנים, משמשים מעקה בטיחות ששומר שאדם לא יסטה מהכביש. מנסיוני, ללא מסגרת – ההשמנה חוזרת, וללא פעילות גופנית התהליך לא יתקדם לשום מקום. חד-משמעית: דיאטה לא עושים במכה". ד"ר אריק ויסבורד, מומחה לרפואת אף אוזן גרון מהרצליה שהשתלם בארה"ב במדעי התזונה, מטפל מזה 20 שנה במרפאת ההרזיה שלו בהרצליה, במסלול אישי, בסובלים מהשמנת-יתר. ד"ר ויסבורד גורס כי למרות ששיטת איידלין מפעילה זרוע התנהגותית בתהליך ההרזיה ועושה שימוש רב בכישורים פסיכולוגיים, עדיין אין היא מתייחסת לגורמי ההשמנה האישיים השונים מאדם לאדם.

"אני מאמין שיש לטפל בבעלי עודף משקל רק באופן אישי ועל-פי פרופיל מיוחד של כל אחד באופן ממוקד", אומר ד"ר ויסבורד. "אמנם בתהליך הקבוצתי יש חמימות ותמיכה סוחפת, אבל למסלול האישי אין תחליף. חשובה מאוד גם הכימיה בין המטפל למטופל והקירבה האישית. להשמנה גורמים מולטי-פקטוריאליים ודרוש מטפל שיבין רפואה כדי לאתר בעיות הורמונליות, יתר לחץ-דם, סכרת ופעילות לא מאוזנת של הבלוטות. הדיאטה שאני מבכר לעולם אינה קלורית (כל אחד מפרק אחרת את המזון) וניתן לאכול בה סוגי מזון רבים ללא הגבלה. המעקב והביקורת, לאורך חודשים ושנים, משמשים מעקה בטיחות ששומר שאדם לא יסטה מהכביש. מנסיוני, ללא מסגרת – ההשמנה חוזרת, וללא פעילות גופנית התהליך לא יתקדם לשום מקום. חד-משמעית: דיאטה לא עושים במכה".

קבוצות דיאטה - זה עוזר

תגובה 1: