יום שלישי, 12 בינואר 2010

הורדה במשקל

מתכננים דיאטה ומחפשים דרכים להורדה במשקל? מתעניינים בשיטות טובות להורדה במשקל? אתם במקום הנכון!

הגבלה הקלורית בדיאטה (1000 – 1200 קלוריות ליום) היא טעות מבחינה נפשית ופיזיולוגית. מבחינה נפשיתהכשלונותהחוזרים משאירים את עקבותיהם על הנפש. אבל חשוב לדעת כיצד הדיאטה מזיקה לגוף מבחינהפיזיולוגית.
הגוף שלנו נועדלשרוד כשהוא נמצא במצב של רעב, כמו בכול דיאטה ממוצעת של 1000 קלוריות, 1200קלוריות, הגוף מגיב במתח רב בכך שהוא מורידאת חילוףהחומרים של הגוף. כול פעם שהגוףנמצא במתח כזה, וגם אחרי שהמתח עובר, חילוף החומרים בגוף יורד, כי הגוף מגן על עצמו מפני איבוד רזרבות השומן שלו, כלומר כול פעםשמשהו עושה דיאטה הוא מוריד את חילוף החומריםבגוף שלו ואוגר שומן, ולמעשה התוצאה בסופושל דבר הפוכה: השמנה.

ש כמה דרכיםבהן שומרי משקל נעשים מיואשים כאשר הם מנסים להשיג את היעדים שקבעו לעצמם במהלדיאטה להורדת משקל. הדרכים הנפוצות ביותר הםהורדה בקצב האימונים ו/או הפחתת השומן ( בהנחה שבתחילה הם השילו משקל רב ), רמאותעצמית והתקלות במכשולים.

אם אתם מוצאישהורדתם משקל רב בהתחלה, נניח שבין 2.7 ל 4.5 ק"ג בשבוע הראשון, ואז אתם יורדים ל- 0.5-2 ק"ג בשבוע השני אל תתייאשו, זה רגיללגמרי. הרבה אנשים יפחיתו ק"ג רבים בשבוהראשון עד שהגוף שלהם יתרגל לשיטות האכילההחדשות. ככל שעובר הזמן הגוף מתרגל לתזוהחדשה וקצב הורדת המשקל יורד. קצב ההורדה המקובל הוא 0.5-1 ק"ג בשבוע. כמו כן, אם אתם מרמים או נתקלים במכשול, זה מקרהרגיל לגמרי. זה חשוב שאתם מבינים זאת וחוזרים ישירות לדיאטה שלכם. עצות אלו להורדה במשקל מתוכננות לעזור לכם לשמור על הדרך הנכונה. אם אתם טועים, תתחילו שוב, או שתתחילו היכן שהפסקתם - זה לא אומר שלעולם לא תורידו משקל. נעשה מחקר בארה"ב – אנשיםהורעבו ואחר-כך קבלו אוכל – השומן מיד עלה בגוף. תופעה זו ידועה גם אצל חולי אנורקסיה נרווזה, שלאחר זמן רב של הרעבה, כשהם מתחילים לאכול, ישר שכבת שומן מצטברת.

תגובה 1: