יום ראשון, 21 בפברואר 2010

דיאטת אינסטינקטים

מחפשים מידע על דיאטת אינסטינקטים? רוצים לעשות דיאטת אינסטיקטים ומחפשים מידע? הגעתם למקום הנכון!


יש בשוק לא מעט שיטות לדיאטה. מי שיש לו עודף משקל יודע שקשה מאוד להתמיד בסוג אחד של דיאטות ולכן בים בוחרים לגוון ולנסות כל מיני סוגים של דיטות. כל עוד הדיאטות האלה לא מזיקות לבריאות והן שקולות והגיוניות - אין בכך בעיה. גמו באוכל גם בדיאטות - הגיוון בחיים חשוב.


אחת הדיאטות שתפסו תאוצה בזמן האחרון והפכו לפופולריות בארץ היא דיאטת האינסטינקטים (Instinct Diet).


העקרונות של דיאטת אינסטינקטים מגיעים בעיק מתחום הפסיכולוגיה והם מבוססים על ההבנה שרוב הבעיות של האדם המודרני בתחום הדיאטה קשור לנפש ולאו דווקא לגוף. אחרי הכל במערב לא סר אוכל והבעיה היא בעיית השפע והמבחר.


כמו שאתם מבינם מהשם שלה דיאטת אינסטינקטים מנסה לחבר אותנו לדחפים האמיתיים שלנו. אנחנו הרי מותקפים כל היום בגירויים ובפרסום למורי מזון ולא תמיד מחוברים באמת למה שאנחנו רוצים צריכים מבחינת דיאטה - וזה מה שדיאטת אינסטינקטים באה לעשות - לעזור לנו בתחום הזה.




לפי דיאטת האינסטינקטים יש שלושה עקרונות שמנחים את הרעב שלנו: גמול, סיפוק ושובע - ושלושתם נמצאים כמובן במוח שלנו -והמטרה של דיאטת אינסטינקטים היא ליצור איזון בין שלושת הפעילויות האלה של המוח.


את דיאטת האינסטינקטים מתחילים בשלב ראשון בשבועיים של התרגלות - ובמשך שבועיים אוכלים מזונות שלא מעוררים תיאבון. בשלב השני מתחילים להוסיף לדיאטה סוגי מזון נוספים במשך שישה שבועות. בשלב השלישי שנמשך כל החיים מחפשים את נוסחת הזהב לאורח חיים קבוע שמבוסס על דיאטת אינסטיקטים ושמירה על משקל נכון.


דיאטת אינסטיקטים כוללת את כל אבות המזון ומספר קלוריות שמתאים לכל אדם לפי המשקל שלו ומצבו הפיזי. היא מדגישה איכלת מזונות כמו ירקות ופירות, דגנים מלאים, מוצרים עם ארך גליקמי נמוך. פחמימות ושומנים יש לצרוך במתינות.






למה בעצם אנחנו אוכלים שואלת דיאטת אינסטיקטים? בגלל רעב? בגלל שהואכל פשוט קיים או בגלל המגוון שמגרה אותנו? דיאטת האינסטיקטים מלמדת אותנו לזהות למה אנחנו אוכלים ולדעת אילו מזונות מספקים איזה צורך.


תגובה 1: